BIEDRONKI-WYCIECZKA DO OPOLA

We wtorek, 15.05.2018 r. grupa Biedronek wybrała się w podróż do Opola. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Wsi Opolskiej.  Dzieci dowiedziały się co to jest skansen. Mogły poznać  życie w dawnej wsi śląskiej i zobaczyć zabudowę wiejską sprzed 100, 200 i 300 lat. Były w kuźni kowala i w dawnej szkole. Zwiedziły młyn, wiatraki, kapliczki, budynki mieszkalne bogatych i biednych ludzi. Dzieci dzięki temu poznały klika ciekawostek o życiu ludzi sprzed lat.
Następnie wsiedliśmy do autokaru, który przewiózł nas na parking ZOO w Opolu.  Skierowaliśmy się do restauracji na terenie ZOO, gdzie czekał na nas ciepły obiad. Mieliśmy czas, aby nabrać siły na dalsze zwiedzanie.

Mogliśmy zobaczyć wiele gatunków zwierząt: żyrafy, zebry, goryla, żaby, pająki, hipopotamy itd. Przyglądaliśmy się karmieniu fok. Byliśmy także w nowej szklarni – Kraina Bioróżnorodności. Są w niej gatunki szczególnie chronione, rzadkie lub ginące, rosnące w warunkach tropikalnych- w wilgotnej i gorącej temperaturze .

Wszyscy z pewnością długo będą wspominać przeżyte atrakcje.